Огляд термінів та видів техобслуговування автогрейдерів
12.07.2021
Пріоритетне значення в системі планово-попереджувальних ремонтів має техобслуговування, яке представляє собою профілактичний захід і служить для запобігання поломок, зниження зносу запчастин і підвищення експлуатаційного періоду транспортного засобу.
ТО складається з таких ключових складових: зовнішнє обслуговування, кріпильні роботи, контроль і регулювання, виявлення і усунення неполадок, змазування запчастин, заправки.
За періодичністю й обсягом робіт технічне обслуговування автогрейдерів класифікується на такі види:
- щозмінне ТО, яке передбачає виконання протягом робочої зміни;
- періодичне, яке здійснюється через конкретні відрізки часу відпрацювання машини;
- сезонне, яке виконує під час підготовчих дій автогрейдера до зимового або літнього використання.
Щомісячне ТО (ЩО) проводиться до початку зміни і після неї. Якщо парк машин великий, тоді на одному місці має сенс організувати цілі бригади по ТО. Для техніки, яка в кінці роботи приїжджає на базу, або знаходиться в межах 20 км, ТО має сенс виконувати бригадами в централізованих майстернях. Для обладнання, яке працює в полях, має сенс організувати пересувні бригади.
У зв'язку з тим, що ТО виконується кожну зміну, їх планування недоцільну. Періодичне обслуговування передбачає складання місячних планів, де вказується день / зміна виконання ТО і тип обслуговування.
Близько 50% всього обсягу робіт при ТО припадає на змазування вузлів і елементів автогрейдера. Величезний вплив на якість змазування надає дотримання чистоти при змазуванні.
Перед змазуванням або заправкою має сенс виконати очистку пробок заливних отворів і зони навколо них. При заправці через прес-маслянки мастило нагнітається допоки мастило не проявиться крізь отвори змащуваного механізму. Чітко контролюйте правильність рівня мастила, що заливається в ємності, оскільки його надлишок точно так само шкідливо, як і нестача.
З метою прискорення здійснення змазування широко використовуються мобільні мастильні машини.
Щоб підвищити рівень зручності змазувальних маніпуляцій в інструкції по використанню наведені таблиці та карти, де вказані точки змащення, найменування матеріалів і періодичність обробки.
Сезонне ТО залежить від пори року. Перед настанням осінньо-зимового сезону обов'язково проводиться ТО: обробляються баки та картери коробки передач, задній міст і балансири. Ємності заправляються мастилами зимових сортів. Акумуляторні батареї заряджаються електролітом високої щільності і утеплюються повстяними або фанерно-паперовими прокладками. У охолоджуючу систему вливається антифриз, передчасно промиваються радіатори, патрубки і сорочка блоку.
Перед сезоном весна-літо також виконується ТО: змінюються мастила і охолоджуючі рідини, заливається електроліт в акумулятори. У цей час робота здійснюється в умовах підвищеного забруднення, тому велика увага приділяється обслуговуванню повітроочисника.
Якщо автогрейдер не використовується тривалий час, його необхідно поставити на зберігання. При короткочасному зберіганні автогрейдер чистим і заправленим захищається від бруду і опадів. При тривалому зберіганні техніка повинна бути законсервована і встановлена на неопалювальній зоні під навісом.