Про компанію

Особливості використання технології ISOBUS

Особливості використання технології ISOBUS

У всьому світі є безліч виробників сільськогосподарської техніки і навісних знарядь до них. Разом з тим далеко не кожна організація виготовляє всі види обладнання одночасно, але практично всі працюють над створенням контролерів, які потрібні для налагодженої роботи продукції. Це говорить про те, що при приєднанні пристроїв інших брендів стає актуальним питання сумісності та взаємодії між ними.

В результаті даної ситуації виникла необхідність у створенні стандарту, за рахунок якого можна якісно експлуатувати будь-які навісні пристосування спільно з тракторами і комбайнами. Підсумком даної роботи став протокол сумісності ISOBUS.

Даний протокол був розроблений в 1991 році. Але дана технологія почала функціонувати тільки через 10 років. У 2001 році цілий ряд виробників сільськогосподарської техніки і навісних пристосувань склали угоду про впровадження цього стандарту для коректної взаємодії електроніки трактора і знарядь. Пізніше виникла можливість експорту даних в програмні системи для сільського господарства, що дозволило організувати швидкий обмін інформацією.

В кінцевому рахунку з'явилася система управління всіма видами навісних пристосувань, що працює за допомогою одного терміналу. Суть роботи полягає в тому, що дана технологія використовує для обміну даними комп'ютер трактора, а не купу додаткових терміналів від різних брендів. Таке рішення полегшило роботу оператора і звільнило кабіну від додаткових пристроїв.

Наприклад, якщо ви власник трактора Fendt і сівалки або розкидача інших виробників, тоді не варто тримати в кабіні 3-4 різних терміналу. Все приєднується за допомогою однієї системи ISOBUS.

Складові системи

Найбільш знаменитим символом ISOBUS виступає його дев'ятиконтактний штекер, що підключають до гнізда в тракторі, який, як правило, розташований в задній частині. Відповідно, він поєднує його з допоміжним обладнанням. В кабіні знаходиться ще один блок роз'ємів, який називається In-Cab-Connection, куди приєднуються інші елементи. Зазвичай це термінал.

У невикористані роз'єми приєднуються резистивні кінцеві заглушки - CAN-Terminator. Без них мережа буде розімкнутою і система не спрацює.

Після приєднання всіх складових елементів в роз'єми, відомості, отримані від блоку управління, потрапляють на термінал в кабіні трактора, де вони після обробки переформовуються в контрольні команди, завдяки яким механізатор управляє обладнанням.

При наявності шини ISOBUS від навісних систем до терміналу йде тільки один шнур. За рахунок цієї технології електронний мозок отримує дані від сенсорів причіпного пристрою і в разі необхідності може видавати керуючі команди приводам і гідравлічній системі.

Підвищена точність

Перевага даної системи – можливість задокументувати всі сільськогосподарські маніпуляції та відправити дані на комп'ютер. Крім того, в термінал завантажуються відомості з флешки для впровадження технологій точного уповільнення, наприклад, для якісного внесення мінеральних добрив. Для цього потрібна лише наявність GPS-трекінгу трактора та карта полів з розбивкою на зони, завантажена в термінал.

Ще одне відмінна особливість ISOBUS – налагодження техніки виконується не виходячи з кабіни трактора. Іноді навіть не доводиться зупиняти і роботу устаткування. На терміналі відображається поточний стан налаштувань, які можна змінити і навіть зберегти в якості однієї з версій для подальшого застосування. Все це дозволяє більш плавно адаптувати знаряддя або агрегат до актуальних умов, і відповідно, кожен раз покращувати підсумковий результат роботи.

до всіх новин

інші Новини

05.02.2024

REFARM! Львів 08-09 лютого! Конференція про технології та людей.
дізнатись більше

26.06.2023

Valtra Open Day у Львові!
дізнатись більше

30.05.2023

Стрічковий валкоутворювач KUHN MERGE MAXX 950
дізнатись більше

18.05.2023

Плуг KUHN Multi Leader в полі!
дізнатись більше
перейти до всіх новин