Принципи роботи трансмісії VarioDrive у флагманах Fendt 1000 Vario
29.10.2020
Трактор Fendt 1000 Vario обладнаний безступінчастою трансмісією VarioDrive. Потужність, яка надходить від двигуна за рахунок застосування планетарної передачі класифікується на гідравлічний та механічний потоки. Епіциклічна шестерня в даній системі трансмісії при повороті запускає аксіально-поршневий насос, надаючи гідравлічний потік потужності. Сонячна шестерня в цій ситуації виступає центром планетарного ряду, передаючи механічну частину на задню вісь. Аксіально-поршневий насос забезпечує гідравлічним мастилом обидва гідравлічні мотори.
Трансмісія VarioDrive у Fendt 1000 Vario має ряд нововведень: обидва гідравлічних мотора функціонують автономно для приводу фронтального і заднього мостів. Це говорить про те, що аксіально-поршневий насос розподіляє потужність між гідравлічними моторами фронтального та заднього мостів за допомогою Т-подібного колектора. Потужність обирає найпростіший шлях, саме з цієї причини новий пристрій відповідає за опцію міжосьового диференціала. Відповідно, Vario не має повного приводу в класичному розумінні, про яке ми знаємо по минулим моделям. Механічна частина потужності переноситься на передній міст.
Конструкція, оснащена двома гідравлічними моторами, має колосальну перевагу в порівнянні з механікою. Перш за все, застосування такої трансмісії не має ніякої дисгармонії. Вона попереджає знос шин і забезпечує економію пального. Ще одним приємним бонусом є той факт, що завдяки описаній системі в тракторах Fendt автоматично застосовуються так званий ефект Pull-in Turn. Оскільки передні колеса при повороті пересуваються з більшою швидкістю, ніж задні, весь трактор як би вписується в поворот приводом переднього моста. Це гарантує менший радіус повороту: передній міст сам риє ґрунт. Допоміжна фрикційна муфта забезпечує розподіл крутного моменту між осями. Саме з цієї причини в Fendt такий тип управління називається torque distribution, що в перекладі з англійської мови означає розподіл крутного моменту. У разі пробуксовки, виключення та включення фрикційної муфти відбувається настільки блискавично, що прослизнути колесо встигає лише на один ґрунтозачеп. При включенні муфти виходить стандартний повний привід, як і на інших тракторах.
Привід управляється та контролюється за допомогою множинних колісних датчиків, а також датчиків тиску та кута повороту, що знаходяться безпосередньо в трансмісії Vario. Орієнтуючись на ці показники, комп'ютер машини обчислює ідеальну модель управління приводом. Так, якщо муфта повного приводу повністю замкнута при повному навантаженні, то на розвороті тиск автоматично знижується. У цей момент і трапляється розмикання фрикційної муфти та гідравлічні мотори починають забезпечувати Pull-in-Turn дію. У разі різкого натискання на гальма муфта знову включається для забезпечення максимально якісного гальмування. При досягненні швидкості до 25 км/год гідромотор передньої осі переходить в нейтральне положення і мастило більше не подається. На передній міст при цьому ніяка потужність не передається, а допоміжна муфта та гідромотор розмикаються. У разі виявлення датчиками колеса пробуксовки на швидкості понад 25 км/год, ситуацію вирішує механічна муфта між заднім і переднім мостами.