Про компанію

Як концепція ISOBUS спростила використання навісного обладнання?

Як концепція ISOBUS спростила використання навісного обладнання?

У світі безліч виробників сільськогосподарської техніки та пристосувань до неї. Разом з тим, далеко не кожна організація виготовляє всі ці різновиди обладнання одночасно, але практично всі виробники виготовляють контролери, які потрібні для експлуатації їхньої продукції. Це означає, що при підключенні пристроїв від різних виробників стає актуальною проблема сумісності та контакту між ними.

Внаслідок такого застосування виникла потреба у створенні стандарту, який дозволяє застосовувати будь-яку навісну та причіпну техніку спільно з тракторами та комбайнами. Підсумком такої роботи стало створення протоколу сумісності ISOBUS.

ISOBUS є мовою комунікації між трактором та поєднаною з нею технікою

Створення даного протоколу почалося 1991 року, але минуло 10 років, поки ця технологія почала працювати. У 2001 році лінійка виробників тракторів та навісних пристроїв склали договір про застосування цього стандарту для грамотної взаємодії техніки трактора та знарядь. Пізніше виникла можливість експорту відомостей до програмних комплексів для сільськогосподарської сфери діяльності, що дозволило організувати швидкий обмін інформацією.

Зрештою з'явилася система управління всіма видами навісних систем, яка функціонує за допомогою одного терміналу. Принцип роботи полягає в застосуванні комп'ютера для обміну даними, а не купу допоміжних терміналів від різних виробників. Це рішення дозволило полегшити експлуатацію та звільнити кабіну від допоміжних пристроїв.

Так, якщо ви власник трактора від Fendt, а сівалка та розкидач у вас інших марок, завдяки ISOBUS немає необхідності мати в кабіні 3-4 різні термінали, все підключається за допомогою лише одного.

Найбільш відомим показником ISOBUS є його дев'ятиконтактний штекер. Він приєднується до роз'єму в тракторі, розташованому, як правило, у задній частині. Так він поєднує його з додатковими пристроями. У кабіні розміщено ще один додатковий блок роз'ємів, який називається In-Cab-Connection, куди приєднуються інші частини, як правило термінал.

У роз'єми, що не використовуються, приєднуються, як правило, резистивні кінцеві заглушки CAN-Terminator. Без них система розімкнеться і не спрацьовуватиме.

Після приєднання всіх частин у роз'єми, відомості, що надходять від блоку управління, потрапляють на термінал у кабіні трактора. Там вони після обробки перетворюються на контрольні команди, завдяки яким механізатор управляє системою.

За наявності шини ISOBUS від підвісної системи до терміналу йде лише один шнур. За рахунок даної технології електронному мозку надаються дані від сенсорів причіпного пристрою і в разі потреби може видавати керуючі сигнали електроприводам і гідравліці.

Перевагою ISOBUS є можливість задокументувати всі сільськогосподарські операції та можливість надсилання даної інформації на комп'ютер. Понад те, в термінал завантажують спеціальні відомості з флешки для впровадження технологічних рішень точного землеробства, наприклад, для якісного внесення мінеральних добрив. Для цієї мети використовується GPS-трекінг трактора та завантажена в термінал карта полів із розбиттям на зони за нормами внесення.

Ще однією цікавою особливістю ISOBUS є регулювання допоміжного обладнання з функцією відтворення не виходячи з кабіни трактора. У деяких випадках немає потреби навіть у зупинці техніки. На терміналі відображається актуальний стан налаштувань, які можна змінити та навіть зберегти як одну з версій для подальшого застосування. Все це дозволяє більш м'яко адаптувати пристрої або агрегат до актуальних умов, і відповідно, щоразу покращувати підсумковий результат експлуатації.

до всіх новин

інші Новини

13.02.2024

“ЦЕППЕЛІН УКРАЇНА” та REFARM У М. ЛЬВІВ.
дізнатись більше

05.02.2024

REFARM! Львів 08-09 лютого! Конференція про технології та людей.
дізнатись більше

26.06.2023

Valtra Open Day у Львові!
дізнатись більше

30.05.2023

Стрічковий валкоутворювач KUHN MERGE MAXX 950
дізнатись більше
перейти до всіх новин