Про компанію

Переваги використання технології ISOBUS

Переваги використання технології ISOBUS

Винаходи та новинки сільськогосподарської сфери, які варті уваги, знаходять своє місце в сучасній техніці та стають еталоном де-факто. Однією з видатних таких новинок виявився ISOBUS. Цей стандарт сумісності навісних і причіпних систем показав свою корисність на ділі.

Протокол стандарту «ISOBUS» отримав назву мови спілкування між електронікою трактора і пристосувань, що агрегатуються з ним. Протокол почали розробляти в 1991 році. Але до того, як відбулося його повне впровадження, пройшло цілих 10 років. Так, деякі виробники тракторів і навісних систем уклали договір про експлуатацію даного стандарту в своїй техніці. Потім виникла можливість експорту відомостей в програмні комплекси для сільськогосподарської сфери. Це забезпечило можливість швидкого обміну інформацією з їх подальшою обробкою.

Як правило, управління електричними приводами і гідравлікою проводиться всілякими важелями і перемикачами. Але потрібно пам'ятати про те, що при виникненні потреби оперативного перемикання опцій і режимів, механізатор зобов'язаний проявити максимальну спритність. Це обумовлено перш за все тим, що при стандартній схемі реалізації не виходить розмістити інструменти управління компактно. У разі наявності шини ISOBUS від пристосування йде всього один шнур, який під'єднують до терміналу управління. Електроніка отримує дані від сенсорів знаряддя і в разі необхідності відтворює команди електричним приводам і гідравліці. Відповідно, число трас комунікацій, які потрібні для експлуатації, мінімальні і являє собою шланг живлення, обратку та кабель ISOBUS. Регулювання і забезпечення енергії в знарядді та агрегаті забезпечені саме ним.

Напевно, багато хто помічав схожість кута кабіни з зоною кімнати, де розташована новорічна ялинка. Вона включає в себе кілька виробників, дроти, пульти управління. Це все не просто створює хаос в кабіні, але і перешкоджає огляду. Проте, не можна обійтися без допоміжних терміналів, оскільки термінал трактора одного виробника не здатний взаємодіяти з навісними системами іншого. Вони несумісні на рівні електроніки. Тому для кожної системи, з якої буде взаємодіяти трактор, встановлюють в кабіну окремий термінал.

Застосовувані в новому поколінні систем управління крос-платформні системи призначені для розширення функціоналу та впорядкування роботи. Система Plug and Play, універсальний спосіб підключення і роботи забезпечила можливість створення стандартизованого виду взаємодії трактора і знаряддя. Так, ряд терміналів замінили на один. При цьому конкретний додаток в терміналі відповідає за регулювання системами певного трактора.

Що потрібно

Найбільш відомим символом ISOBUS виступає його 9-ти контактний штекер, що приєднується до гнізда ISOBUS, який знаходиться позаду. Так здійснюється сполучення знаряддя й трактора. В кабіні знаходиться також ще один блок роз'ємів, який має назву In-Cab-Connection. До нього приєднуються інші деталі. Як правило, до нього підключається універсальний термінал, який і грає роль такого собі посередника між оператором і системою. У невикористовувані роз'єми блоку повинні вставлятися резистивні кінцеві заглушки CAN-Terminator. Без них мережа буде розімкнута й система не буде функціонувати.

Деталі

До ключових елементів ISOBUS на машині відносять термінал, блоки управління, блок контролера завдань і джойстик. Відомості, які виходять від ECU, потрапляють на термінал управління в кабіні трактора. Потім вони після обробки трансформуються в керуючі команди.

до всіх новин

інші Новини

22.02.2021

Огляд особливостей сошників Bourgault MRB
дізнатись більше

18.02.2021

Ремонт двигуна Caterpillar C9 від Цеппелін Україна
дізнатись більше

18.02.2021

Що впливає на економічність експлуатації трактора?
дізнатись більше

15.02.2021

Яке призначення глибокорозпушувача?
дізнатись більше
перейти до всіх новин