Про компанію

Переваги використання технології ISOBUS

Переваги використання технології ISOBUS

Винаходи та новинки сільськогосподарської сфери, які варті уваги, знаходять своє місце в сучасній техніці та стають еталоном де-факто. Однією з видатних таких новинок виявився ISOBUS. Цей стандарт сумісності навісних і причіпних систем показав свою корисність на ділі.

Протокол стандарту «ISOBUS» отримав назву мови спілкування між електронікою трактора і пристосувань, що агрегатуються з ним. Протокол почали розробляти в 1991 році. Але до того, як відбулося його повне впровадження, пройшло цілих 10 років. Так, деякі виробники тракторів і навісних систем уклали договір про експлуатацію даного стандарту в своїй техніці. Потім виникла можливість експорту відомостей в програмні комплекси для сільськогосподарської сфери. Це забезпечило можливість швидкого обміну інформацією з їх подальшою обробкою.

Як правило, управління електричними приводами і гідравлікою проводиться всілякими важелями і перемикачами. Але потрібно пам'ятати про те, що при виникненні потреби оперативного перемикання опцій і режимів, механізатор зобов'язаний проявити максимальну спритність. Це обумовлено перш за все тим, що при стандартній схемі реалізації не виходить розмістити інструменти управління компактно. У разі наявності шини ISOBUS від пристосування йде всього один шнур, який під'єднують до терміналу управління. Електроніка отримує дані від сенсорів знаряддя і в разі необхідності відтворює команди електричним приводам і гідравліці. Відповідно, число трас комунікацій, які потрібні для експлуатації, мінімальні і являє собою шланг живлення, обратку та кабель ISOBUS. Регулювання і забезпечення енергії в знарядді та агрегаті забезпечені саме ним.

Напевно, багато хто помічав схожість кута кабіни з зоною кімнати, де розташована новорічна ялинка. Вона включає в себе кілька виробників, дроти, пульти управління. Це все не просто створює хаос в кабіні, але і перешкоджає огляду. Проте, не можна обійтися без допоміжних терміналів, оскільки термінал трактора одного виробника не здатний взаємодіяти з навісними системами іншого. Вони несумісні на рівні електроніки. Тому для кожної системи, з якої буде взаємодіяти трактор, встановлюють в кабіну окремий термінал.

Застосовувані в новому поколінні систем управління крос-платформні системи призначені для розширення функціоналу та впорядкування роботи. Система Plug and Play, універсальний спосіб підключення і роботи забезпечила можливість створення стандартизованого виду взаємодії трактора і знаряддя. Так, ряд терміналів замінили на один. При цьому конкретний додаток в терміналі відповідає за регулювання системами певного трактора.

Що потрібно

Найбільш відомим символом ISOBUS виступає його 9-ти контактний штекер, що приєднується до гнізда ISOBUS, який знаходиться позаду. Так здійснюється сполучення знаряддя й трактора. В кабіні знаходиться також ще один блок роз'ємів, який має назву In-Cab-Connection. До нього приєднуються інші деталі. Як правило, до нього підключається універсальний термінал, який і грає роль такого собі посередника між оператором і системою. У невикористовувані роз'єми блоку повинні вставлятися резистивні кінцеві заглушки CAN-Terminator. Без них мережа буде розімкнута й система не буде функціонувати.

Деталі

До ключових елементів ISOBUS на машині відносять термінал, блоки управління, блок контролера завдань і джойстик. Відомості, які виходять від ECU, потрапляють на термінал управління в кабіні трактора. Потім вони після обробки трансформуються в керуючі команди.

до всіх новин

інші Новини

13.02.2024

“ЦЕППЕЛІН УКРАЇНА” та REFARM У М. ЛЬВІВ.
дізнатись більше

05.02.2024

REFARM! Львів 08-09 лютого! Конференція про технології та людей.
дізнатись більше

26.06.2023

Valtra Open Day у Львові!
дізнатись більше

30.05.2023

Стрічковий валкоутворювач KUHN MERGE MAXX 950
дізнатись більше
перейти до всіх новин